wat betekent: slotje erop ?

deze vragen en antwoorden zijn reacties op een antwoord op de vraag uit de bron ( 2 weken geleden ) :

Wat is een avo?

Amadea….avond !!!

Zeg dan avond als je avond bedoelt.

Slotje erop !!!

wat betekent "slotje erop" ?

1. de laatste vraag is van mij, ik heb hier nog geen antwoord op, vandaar
2. als avo inderdaad sms-taal is, waarom wordt de vraag dan toegestaan ?
3.

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/familie-relatie/ex-vriend-bezoek-kletsen.394101

Toegevoegd na 3 dagen:
hartelijk dank voor de antwoorden en de reacties !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
3.3K

Het beste antwoord

"Slotje er op" betekend iets (meestal een on-line discussie) afsluiten. Vaak wordt zo'n afgesloten discussie vergezeld door een logo van een slot. Een duidelijker teken van het gesloten zijn van een discussie is immers nauwelijks te vinden ;-)

Ook hier bij GV zie je dat logo terug.

Ik denk echter dat tukker1964 hier op iets anders duidt: namelijk het is al laat, ik maak typefouten ('avo' i.p.v. 'avond'), tijd om er mee te stoppen voor vandaag. Hij gaat afsluiten, cq. het slot er op zetten.
Wanneer je je muis houdt boven de tekst van hoe oud een vraag of antwoord is dan zie je de werkelijke tijd.

Het bericht "Slotje erop" kwam om 00:44u. Ik kan me dus inderdaad voorstellen dat het inmiddels bed-tijd was ;-)

Maar wellicht is tukker1964 bereid een privé vraag van je te beantwoorden. Stuur eens een berichtje aan hem/haar. Dan kun je het aan de schrijver zelf vragen.

Toegevoegd na 17 uur:
Omdat het nogal relevant is kopieer ik de reaktie hieronder van tukker1964 zelf even naar hierboven:

tukker1964:
Klopt…het werd een discussie over het woord avo..terwijl ik avond bedoelde…kort gezegd..deantwoorden werden nutteloos..in forums doen ze er vaak een " slotje" discussie af te sluiten..het ging niet meer over de gestelde vraag..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, het was gewoon een typfout en hij vond de discussie nutteloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reaktie tukker1964. Ik heb het aan het antwoord toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen denken ook wel erg snel dat een tikfout iets is wat bedoelt is of dat het een afko is of smstaal..... zucht. Je mag tegenwoordig nooit meer eens straffeloos een tikfout maken LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol of LOL?? ;) hihi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan ben ik dus blij dat ik het niet 'blind' als "sms-taal" gezien heb.

Andere antwoorden (1)

Slotje erop betekent dat de vraag, of topic(op een forum) wordt gesloten. En meestal na enkele dagen of meteen gelijk al wordt verwijderd. Dit wordt meestal op een spelforum gebruikt wanneer iemand een vraag stelt of iets heeft besproken wat klaar is.