Wat is de juiste schrijfwijze? Clubblad voor de 'Albert Hein-vriend', voor de 'Albert Heinvriend' of voor de 'Albert Hein vriend'

Voor een clubblad met een merknaam zoek ik de juiste schrijfwijze. De naam Albert Hein is hier fictief. De originele merknaam is Duits en wordt altijd geschreven met een hoofdletter aan het begin van de beide woorden.
Wie wil mij helpen!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Het beste antwoord

Het is ' de Albert Heijn klant' als je op de site van 'Intermedia' kijkt.
www.nederlandsmedianieuws.nl/.../onderzoek-naar-albert-heijn-klant...

Ik zou dus daarom alleen al 'Albert Heijn vriend' schrijven.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Albert Heinvriend, net als schoolvriend eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het groene boekje "Albert Heijnvriend", maar "Albert Heijn-vriend" met een streepje mag ook.

Hier ga ik er vanuit dat je als voorbeeld de winkel (met eij) bedoelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Beter antwoord, wel jammer, ik snap niet waarom er nou twee spelmogelijkheden moeten zijn. Lelijke streperij zou in mijn ogen altijd voorkomen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommigen kiezen voor het streepje om de merknaam beter te laten uitkomen en dat vind ik wel een goede reden.