Zijn er verschillen tussen het Noord- en Zuid-Koreaans?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.4K

Antwoorden (3)

Ja, er zijn kleine verschillen tussen het Koreaans in het noorden en het Koreaans in het zuiden. Dit is voornamelijk te verklaren doordat de 2 landen al een tijd gescheiden zijn.

Hieronder een uitgebreid artikel hierover:

http://www.multilingualarchive.com/ma/enwiki/nl/Korean_language_North-South_differences

http://en.wikipedia.org/wiki/North%E2%80%93South_differences_in_the_Korean_language

Toegevoegd na 18 seconden:
De eerste is in het Nederlands, de tweede in het Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de mensen in Noord- en Zuid-Korea spreken dezelfde taal. Net zoals vroeger was bij de Duitsers en de Oost-Duitsers, die spraken toen en nu ze weer samen zijn nog steeds dezelfde Duitse taal.
Amadea
12 jaar geleden
Ja en nee. Oorspronkelijk is het één taal, echter door de scheiding blijft die van het Noorden achter met de laatste ontwikkelingen, dus de taal loopt achter. Ongeveer hetzelfde als je nu een nederlander uit de jaren '60/'70 zou horen praten.