Waarom worden mensen die beweren met dieren te kunnen communiceren, "fluisteraar" genoemd?

Je hoort het steeds vaker: hondenfluisteraar, konijnenfluisteraar, etc.

bamibal
11 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Antwoorden (5)

Een fluisteraar, of whisperer is de benaming voor iemand, die in het hoofd kijkt van mensen en dieren, die niet kunnen praten. De fluisteraar beweert op telephatische manier te ontdekken wat er aan scheelt, zowel bewuste als onbewuste factoren, en bespreeekt zijn of haar bevindingen met betrokkenen.
fremar
11 jaar geleden
Omdat al die mensen mee willen liften op het boek: de paardenfluisteraar.
In oorsprong iemand die begreep dat paarden op een andere manier aangepakt moesten worden dan mensen. Wist hoe ze reageerden op bepaald gedrag. En die kennis gebruikte om met paarden om te gaan en ze te "temmen".
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Juistem! The Horse Whisperer, dat is de bron van al die "fluisteraars".
bamibal
11 jaar geleden
Dat dat het wel zijn, ja! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies!
Iedereen kan met dieren communiceren.

Van belang is dat men het dier observeert en aan zijn behoefte voldoet (zo ver als nodig).

Het praten tegen het dier (ja niet met het dier maar tegen het dier) is om het dier te kalmeren en het dier er op te wijzen dat er iets staat te gebeuren (dier begrijpt het toch niet).

Rustig benaderen van een dier is ook het eerste wat iemand moet doen.

Ook moet men proberen te trachten aan te voelen wat het dier wil.

Al het andere zoals paranormale begaafdheid en in het hoofd van het dier kijken is nonsens, ook gedachte lezen is er niet bij maar gewoon nuchter nadenken en je eigen te proberen te verplaatsen in het dier.

Ervaring;

Ja wordt door enkele binnen de NBSV de schildpadfluisteraar genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste communicatie van zoogdieren inclusief de mens speelt zich af op het vlak van bewegingen, lichaamshouding en geur. Ook zijn er vaste rituelen in de interactie, die goed bekend zijn bij de fluisteraars en niet zo goed bij het publiek, dat gewoon menselijke communicatie gebruikt bij een ander zoogdier. Fluisteraar is de gekozen naam vanwege het rustige stille gedrag van de trainer met zeer subtiele lichaamsbewegingen en houdingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is begonnen met Daniel "Horse-Whisperer" Sullivan, die zichzelf zo noemde. Daarbij ging het om een natuurlijke manier van met paarden omgaan, niet het "helderziend communiceren" met dieren. De term is daarna een eigen leven gaan leiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit antwoord werd al gegeven door Anneliez.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het niet over het boek of de film, maar over de historische persoon