Jongens uit mijn klas kramen dit vaak uit. Bijvoorbeeld in de situatie:
*persoon 1* "ik heb een vier op mijn proefwerk"
*persoon 2* "hahaha, ik lekker een acht komma twee!"
*persoon 1* "toevallig stond jij vorig jaar een 4,5 op je eindrapport!"
*anderen* "touché!"

Ze gebruiken het dus wanneer je iemand terechtwijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij gebruik je het als de ander gelijk heeft, 'een punt heeft' .("Daar heb je een punt" :daar kan ik niets meer op terugzeggen)

Andere antwoorden (2)

In discussies wordt deze uitdrukking gebruikt om respect te tonen voor het argument van de ander.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, het kan ook gebruikt worden bij schermen, als er een punt wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het biljartspel!
Als de bal wordt aangeraakt met de keu vóórdat wordt gestoten. Touché......!