Moet het could of can zijn of kan het allebei. Zie omschrijving

They said I could/can be anything

Weet jij het antwoord?

/2500

Could: Zou kunnen Can: Kan Wanneer je 'could' gebruikt, geef je aan dat iets 'zou kunnen'. Wanneer je 'can' gebruikt, geef je aan dat iets 'kan'. Voorbeeld: I could go to the zoo tomorrow. (Ik zou morgen naar de dierentuin kunnen gaan.) I can go to the zoo tomorrow. (Ik kan morgen naar de dierentuin gaan.) I could do that. (dat zou ik kunnen doen.) I can do that. (dat kan ik doen.) Kortom: Could impliceert wat meer onzekerheid/twijfel in hetgeen je overbrengt/overweegt dan Can. Toegevoegd na 1 minuut: they said i coud be antything: Ze zeiden dat ik alles zou kunnen zijn. They said i can be anything: Ze zeiden dat ik ik alles kan zijn. Voel je het verschil in zekerheid van de zin?

Can = kunnen, in staat zijn Could = het kan, het is mogelijk Je kunt het in principe allebei gebruiken in de zien die jij geeft, het is echter niet exact hetzelfde.

Bronnen:
http://www.languagelab.nl/stijlgids/can-could

Precies zoals er boven staat beschreven. Ook heeft het met tegenwoordige tijd en verleden tijd te maken. Can = kan/kun/kunnen Could = kon/konden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100