De meeste mensen niet, en dat is leuk voor " gedachtenlezers ", omdat mensen met hun gebaren al aangeven dat wat ze met hun mond zeggen, wel of niet klopt
9 jaar geleden
Veel mensen niet, maar ook veel mensen weer wel. Mensen die mediatraining hebben gehad of krijgen leren hoe ze de boodschap op de gewenste manier over krijgen. Ook veel mensen die een (goede) communicatietraining hebben gehad weten al iets over non verbaalgedrag waarbij de handen ook deel van uitmaken. Veel vakgebieden waarin ze dit toepassen.
Echter zijn er ook veel die het onbewust doen. Bij mensen die meer moeite hebben om deze bewegingen bewust te maken merk je soms iets onnatuurlijks in hun doen en laten.

Kijk maar eens goed naar mensen.