Wat betekent "I Rest My Case"?

Zeg je dat nadat je met bewijs bent gekomen voor je argument?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
45.6K

Het beste antwoord

Dat betekent: Ik heb het bewijs geleverd en daarom laat ik het hierbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit zeg je nadat je al het bewijs hebt opgevoerd dat je had. Je hebt niks meer te zeggen en je geeft het woord aan een ander. Vaak hoor je dit in rechtzalen, als een advocaat net zijn pleidooi heeft gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
simpel.

'i rest my case', vrij vertaald: 'en meer heb ik er niet over te zeggen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rust mijn zaak....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hallo5;

Ik zou het in het Nederlands houden op "En daar laat ik het op dit moment bij".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je duidelijk hebt gemaakt waarom je je er bij neer legt dan zeg je dat en vaak denken ze dan ook echt genoeg te hebben gezegd en dat het dan ook duidelijk genoeg is.