Is het nou honderdéén of honderd en één??

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
7.3K

Het beste antwoord

Het is honderdeen.

"Tot duizend schrijven we getallen aaneen: tweeëndertig, achthonderdtien, enz. In grote getallen komt na het woorddeel duizend een spatie: tweeduizend zeven".

Voor meer informatie over getallen schrijven: zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Honderdéén
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
honderdeneen gebruik ik. En wiki is het met me eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honderdeen is spreektaal; honderdeneen is de officiële schrijfwijze van 101, als het getal op bijvoorbeeld een cheque voluit geschreven wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan beide geloof ik. Alleen is het dan niet 'honderd en één' maar 'honderdeneen' of 'honderd-en-een' volgens wikipedia. Al zou mijn voorkeur uitgaan naar 'honderenéén' of 'honderd-en-één' dus met accent aigu of de e's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honderd en een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
honderd en één
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net zo hoe jij er wilt uitspreken.
Het kan dus allebei.
Wat mij betreft is honderdéén normaal...