Hoe zeg je " een weetje " in het frans?

Ik moet een stad voorstellen in het frans voor mijn eindexamen en ik heb allerlei weetjes over de stad maar ik heb geen idee hoe ik "een weetje" moet zeggen en vertaalsites zijn geen helpende hand..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meerdere sites geven "faits" aan: 1 iets wat je weet en wat meestal niet zo belangrijk is - fait (le ~(m)) intéressant à savoir `Op deze site vind je allerlei leuke weetjes.` Sur ce site on trouve toutes sortes de faits intéressants à savoir.

Bronnen:
www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/FR/weetje

sais-sais-sais Toegevoegd na 45 minuten: ook als diversiteit Toegevoegd na 46 minuten: weetjes

tu sais une

Dat is tu sise une

Dat is: "une chose intéressante". Je veux vous raconter des choses (tres) intéressantes de Paris.

Ik zou een kopje maken met "Bon à savoir" of "La ville en détail" Tips voor goede adressen (hotels, musea etc): "Les bons plans"

C'est une chose intéressante..... C'est une curiosité..... Betekent zoveel als ; het is een wetenswaardigheid.

Goeie vraag! Ik zet meestal in mijn PPT savez-vou que... en dan ... Paris est le plus belle ville du monde (voorbeeld).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100