Ik krijg geen Cambridge engels cursus aangeboden op school, kan ik gewoon zelfstandig de boeken bestellen en alles zelf leren/oefenen voor de examen?

Ik krijg geen cambridge engels op school aangeboden maar wil het wel heel graag volgen. Ik ben van plan om voor de FCE-diploma te gaan. Kan ik gewoon de boeken thuis bestellen en zelfstandig leren en later als ik klaar ben voor de examen de examen gaan doen of is dat niet mogelijk/handig? Ik wil zo graag een cambridge diploma krijgen dus hoop ik dat iemand het weet.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (3)

Dat is een beetje afhankelijk van je niveau Engels. Je moet ook het spreken en luisteren op een bepaald niveau leren en dat gaat echt veel makkelijker in een groep. Daarnaast kun je je eigen niveau slecht testen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar met een cursus is het veel makkelijker. Denk bijvoorbeeld aan LOI. Daar kun je ook een cursus volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uitspraak is inderdaad beter in een groep, zodat je feedback hebt van een expert ;) +
Ik volg zelf Cambridge, zit nu in de 4e klas van het gymnasium.
De boeken zijn naar mijn mening niet duidelijk genoeg om zonder leraar alles te kunnen begrijpen. Daarnaast moet je ook leren spreken wat in je eentje moeilijk gaat.

Je zou kunnen vragen of er gelijkgestemden op jouw school/jaarlaag zitten, zodat je bijv met een groepje van 3/4 leerlingen de boeken kunt bestellen en onder begeleiding van een leraar Engels, thuisstudie doen en je voortgang 1x per week/2 weken/maan laten testen door een leraar tijdens een vrij/naschools uur.

Dit vergt een hoop discipline en inzet, maar als je het echt graag wilt gaat het zeker lukken :)

Groeten en veel succes,
Jan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die boeken kun je sowieso bestellen of kopen in de winkel. Zijn volledig in het Engels. Ik heb zelf 2 delen vol met vragen en antwoorden. Een blauwe versie en een rode versie.