Waar komt de benaming dildo vandaan?

Ik hoef geen uitleg over de functie, ben alleen benieuwd, waar de naam vandaan komt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, als ik zo vrij mag zijn om taal vrij te interpreteren...;
De engelse dames die gebrek hadden aan een man gebruikten een penisvormig object. Onderling werd deze tip aan elkaar doorgegeven en zei men ' this'll do', hoe heimelijker het gezegd werd hoe eerder afgekort. Later is het nog meer verbasterd.
This will do
This'll do
Thilldo
Dildoo
Dildo Maar this is geheel uit mijn fantasie ontsproten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ervaringsdeskundige? Dit had je rustig ook als antwoord kunnen plaatsen.
Het is net zo min te controleren als het antwoord van (Pietje) Pelle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht aan Dappere Dodo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha Martine!
Leuk gevonden! :))
Rieneke1
11 jaar geleden
martine, :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dildo is ook een plaats in Canada
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welnee d.i.l.d.o. is een afkorting:
door inbrengen lekker dadelijk orgasme (ik dacht dat ieder fatsoenlijk sprekende nederlandse dat wel wist!)

Het beste antwoord

Ontleend aan Engels dildo ‘penis’ en ‘kunstpenis’, dat ook wel werd geschreven als dildoe; daarbij samenstelling dildo-glass. Verdere herkomst onzeker, mogelijk via Zuid-Amerikaans-Spaans uit een indianen- of een Afrikaanse taal. Er bestaan diverse andere hypotheses voor de oorsprong van Engels dildo: a) uit Arabisch duldul ‘dat wat bungelt, stekelvarken, ezel van Mohamed’ (zeer onwaarschijnlijk vanwege de ontbrekende ontleningslijn); b) uit Italiaans dilotto ‘genot’; c) uit Frans (argot) dille ‘penis’; d) verbastering van ofwel Engels this-will-do ‘hier moet het maar mee’; e) verbastering van Engels dally ‘speeltuig’; f) verbastering van Engels diddle-o < to diddle (slang) ‘masturberen, neuken’.