Hoe klinkt Danny in Spanje?

Er is een zoontje onderweg en we dienen een naam te kiezen die on Spanje ook uit te spreken is.
Hoe word daar Danny uitgesproken? Is het een vreemde naam daar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (3)

In de bron staat iemand uit Spanje die ook Danny heet, ik denk dat het ongeveer uitgesproken wordt als 'dànnie', en dus niet als in het Nederland 'dennie'. Maar het lijkt me wel een goede naam, al is het oorspronkelijk wel Engels. Vraag het anders aan mensen in Spanje, gezien het feit dat het in Spanje uitgesproken moet kunnen worden, ken je misschien iemand uit Spanje die je hier ook advies in kan geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriendin heeft een neefje die heet Danny en die woont ook in Spanje! Ze spreken het gewoon uit als 'Dennie', maar dan meer de klemtoon op 'ie'. Dus 'DenNIE'.
Het is geen vreemde naam daar ;) maar het kan natuurlijk zijn dat elk persoon het anders uitspreekt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst... van harte gefeliciteerd!!

Ik ben Spaans, en zoals je wellicht weet, de naam 'Daniël' bestaat ook gewoon in het Spaans, maar dan met de klemtoon op de 'e'.
In Spanje is het heel gebruikelijk dat mensen met de naam 'Daniël' de roepnaam "Dani" krijgen, en in het Spaans spreekt je dan dit uit met de klemtoon op de 'a': "Dánnie".

Hoewel de meeste Spanjaarden ontzettend slecht zijn in het aanleren van vreemde talen, hebben ze geen moeite met het aanleren van namen, als je maar de eerste keer goed uitlegt hoe je het graag uitgesproken wilt hebben.
Als je wilt dat Danny klinkt een beetje op z'n Engels "Dénnie", dan moet je het gewoon zo zeggen, en het zal geen enkel probleem zijn, dat weet ik vrij zeker.
Hooguit zullen er een paar mensen zijn die in plaats van "Dénnie" toch "Dánnie" zullen roepen, maar dat is alles.

Overigens, in het Spaans heeft de naam ook geen andere rare betekenis, dus gewoon een prima naam, heel geschikt voor Spaanstalige landen.

Veel succes met de geboorte en veel plezier in Spanje!

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, nog een ding: als iemand de naam 'Danny' leest, tenzij ze de Engelse taal een beetje beheersen, dan zullen ze zeer waarschijnlijk de Spaanse variant kiezen voor het uitspreken, dus "Dánnie" in plaats van "Dénnie".
Goed om te weten!