Waarom worden mensen die bv. veel computeren ook wel computernerts genoemd?(ik vind dit een beetje beledigend klinken namelijk)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede tip van mij: gebruik eerst spellingscontrole voordat je je vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
computernert wordt door de spellingscontrôle van GV wél verbeterd !!! Hij geeft zelfs als suggestie: computersnert...;-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook beledigend bedoeld.

Het beste antwoord

NERD is een engels woord, uit de jaren vijftig. Voor het eerst werd het gebruikt in de Glasgow Mail, as een woord voor iemand die 'niet cool' is.

Zeker tot een klein tiental jaar geleden werd computer nerd gebruikt om te refereren aan mensen die meer tijd met de PC dan met mensen doorbrengen. En ja, het klopt, het is neit heel positief meestal. Echter, in de kringen waar veel 'nerds' voorkomen, kan het als een compliment worden opgevat. Zie bv de serie 'big bang theory'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het ook wel als een belediging en een minachting wordt bedoeld.
Men moet er niet aan denken om zelf zo een soort van leven te hebben.

Een belediging is natuurlijk niets anders als iemand omlaag brengen zodat je er zelf beter van uit komt te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel computert ben je niet automatisch een computernerd, deze term wordt meer gebruikt voor mensen die bijna dag en nacht achter de pc zitten, niet voor spelletjes maar om programma's/ virussen te schrijven.
Het stereotiep van de ze mensen is een glad kapsel met een scheiding,een corduroy- of ribbroek, een overhemd met pennen in de borstzak.Dit gaat uiteraard niet altijd op ;-)
Deze mensen vinden de term computernerd trouwens niet altijd een belediging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is trouwens nerd, maar men kan het ook als grapje bedoelen. Meestal zijn nerds mensen die ergens 'verslaafd' aan zijn, oftewel iets heel leuk of interessant vinden en het dus heel vaak doen. Als je een 'computernerd' bent houdt je dus van computeren.
Trek je er vooral niet te veel van aan, want degene die het zegt hoef je op dat moment niet echt serieus te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt ook wel tegen mensen gezegd die veel thuis blijven om te studeren/boeken lezen etc. niet alleen mensen die achter een pc zitten.