Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je op een gegeven moment denken in een andere taal?

Stel je bent als nederlanders geboren, en woont hier 16 jaar, daarna verhuis je naar frankrijk en daar hoor je verder alleen nog maar frans, ga je op een gegeven momet dan ook frans denken, is het stemmetje in je hoofd dus frans?

Bedankt voor jullie antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Uiteindelijk zul je deels in het Frans gaan denken. In mijn dagelijkse werk is Engels de voertaal. Ik betrap me er steeds vaker op dat ik in het Engels denk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan. Als je op een gegeven moment bv de exacte betekenis en bedoeling van een franse uitdrukking doorhebt, is het niet meer nodig om het in je hoofd steeds te vertalen naar het nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, maar je moet de taal wel begrijpen en willen begrijpen. Als je dus de Franse taal niet leert of er geen moeite voor doet, dan gebeurt dat niet.

Integreer je in Frankrijk en communiceer je in het Frans, dan zal inderdaad je gedachten, het tellen in jezelf en je dromen uiteindelijk in het Frans gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
antwoord : ja dat kan.

ik was 3 toen ons gezin naar het buitenland verhuisde, waar engels de voertaal was en binnen spraken we met elkaar nederlands, op school kregen we les in het nederlands .
ik werd tweetalig opgevoed. ik droomde in twee talen.

later, ik was 19, woonde ik , na jaren weer in nederland gewoond te hebben, in franstalig belgië, waar ik frans / engels en af en an nederlands / vlaams sprak.
ik droomde in frans/nederlands.

het ligt er niet aan wat je allemaal kan spreken, het ligt er aan welke taal je overdag gebruikt, of talen.

dus ja als jij chinees zou kunnen spreken, dan ga je in het chinees dromen, dat kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker. Ik heb zelf ooit 3 maanden in Schotland gewoond en mijn gedachten waren al na een paar weken bijna altijd in het Engels, en de stukjes van dromen die ik me 's ochtends nog kon herinneren waren ook meestal in het Engels.
En ook nu ik al lang weer in Nederland woon, gaan mijn gedachten (en dromen) vaak in het Engels als ik buitenlands bezoek heb en dus veel in het Engels communiceer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding