Hoe schrijf je je leeftijd in een brief voor Engels?

Hallo,

Ik heb a.s. dinsdag examen engels waarbij ik een zakelijke brief moet schrijven. Alleen weet ik niet hoe ik mijn leeftijd moet schrijven:
- I'm a 17-years old
of
-I'm 17 years old?

Kan iemand mij verdere informatie geven?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Start trouwens nooit met een 'onderwerp' zoals "I", "We", etc je brief, hè.

Antwoorden (6)

Het is volgens m'n engelse leerboek en volgens de vertaler: I'm 17 years old. Suc6 met je examen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I'm 17 years old is gewoon goed hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onthouden van mijn middelbare school:
Het is: òf "I'm 17" of "I'm 17 years old".
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correct!
In een Engelse zakelijke brief mag je nooit de samenvoegingen gebruiken, bijvoorbeeld I'm, don't, can't. Dit moet je voluit schrijven, dus I am, do not en cannot.

Het antwoord is: I am seventeen years old.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I am of I'm seventeen years old,
I am of I'm seventeen,
I am of I'm a seventeen-year-old girl/boy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I am aged 17 / my age is 17
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zit ik nog op niveau 1 anders had je van me een minpunt gehad. I am aged 17 schrijf je echt niet in het Engels in een brief. Wel in formulieren of zo, of dat dat in een voorwaarde moet worden gesteld, maar niet in een brief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@iStubborn (ben ik ook vaak hoor) ;-)
I am aged betekent letterlijk: ik ben oud.