Hoe heten die afwateringsgoten die ze in (ik meen) hongarije, roemenië et cetera hebben?

Ik heb ooit een programma op discovery channel gezien, volgens mij "I shouldn't be alive", en daar was een man in een enorme 'regengoot' gevallen.

Ik dacht dat het in hongarije was, en die waren speciaal voor stortbuien daar, zodat de stad niet vol liep met water.

Ik vroeg me af hoe die heten, en waar die nou ergens zijn.

Bedankt! :D

**sorry voor m'n vage omschrijving :p

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn het een soort wadi's?

Het beste antwoord

Het zijn gewoon grote kanalen voor het regenwater af te voeren als er veel regenwater uit de bergen afgevoerd moet worden. In los Angelas heb je die ook, in de droge periode staan ze droog.
Soms houden ze stiekum in L.A. daarin weleens auto races (mag niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt volledig, maar ze hadden er een speciale naam voor :p Toch bedankt!