Iemand zei 'hipster' tegen mij, zou hij dat positief of negatief bedoelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien was je onderbroek te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha

Het beste antwoord

Komt bij mij wel positief over. Je bent hip of je hebt mooie heupen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hangt af in welke context diegene dat zei...
Op het internet wordt een hipster vaak omschreven als "iemand die zichzelf cool vindt omdat hij niet meegaat met de hoofdstroom". Maar eigelijk zijn ze toch zoals de hoofdstroom omdat ze niet zoals hun proberen te zijn. Het wordt meestal negatief gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een beetje verduidelijking: ze zijn juist wel zoals de anderen, omdat alle "hipsters" ook proberen niet zoals de anderen te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volledig juist. Waarschijnlijk is het dus niet echt positief bedoeld.
Een hipster is een soort neo-hippie. Iemand die vaak doelbewust iets fout doet in zijn kleding of uiterlijk, maar er wel hip bijloopt. Een hipster wil dus op een hippe manier net een beetje anders / eigenwijs zijn t.o.v. de "normale mens" en heeft hier en daar wat hippietrekjes, zoals het luisteren naar indie-rock en de nadruk op het afzetten tegen de hoofdcultuur, enzovoort.

Ik vind Giel Beelen echt een hipster qua uiterlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maareh, of je het dus positief of negatief op moet vatten, is aan jou, ik weet niet wat de manier is waarop de persoon in kwestie het gezegd heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hipsters wijken meestal van de standaard 'stroom' af door zich bijv. anders te kleden, dus misschien vond degene die dat zei dat je een eigen kledingstijl had. Waarschijnlijk werd er niets verkeerds mee bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het woord 'hipster' ontstond begin jaren '60. Het is afgeleid van het woord 'hip' in de zin van 'hippe vogel', niét van hippie.
Hipsters werden in Amerika gezien als een soort hooligans,
troublmaker,dropout, freak enz. het waren die mensen die zich tegen de gevestigde maatschappij afzetten.
Hier werden ze nozems, provo's, kabouters enz. genoemd want ook hier waren dit soort groeperingen.

Een hippe vogel, een hipster (niet een hippie of beatnik, dat zijn meer pejoratieve media-termen )verkiest de vrijheid, is onafhankelijk,cool, calm, collected, leeft in het hier en nu, en wordt bovenal gedreven door zijn eigen rebelsheid.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is dus aan jezelf of jij het positief of negatief ziet.

Als dit soort mensen er niet was geweest, waren we nog steeds een keurig, Calvinistisch, gehoorzame maatschappij geweest, die als marionetjes de bevelen van bovenaf hadden gevolgd! :))
amc
11 jaar geleden
het woord hipster wordt ook gebruikt voor ondergoed wat je billen er mooi uit laat zien.dus ach wel positief bedoelt.