Hoe zeg je 'Alstublieft' als je iets aan iemand geeft?

Zoals gewoonlijk in het Duits.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een boel duitse vragen. Toch niet een duitse huiswerk opdracht aan het maken he? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bol.com koop je een woordenboek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
installeer Google Translate en je hebt alles bij de hand

Antwoorden (12)

Bitte zoals in Bitte ein bit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zat ik ook al aan te denken maar ik dacht dat dat alleen is als je iets krijgt. Bedankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ook als je iemand bedankt en als iemand jou bedankt ,wij zullen dan zeggen geen dank maar een Duitser zegt gewoon bitte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of, bij geen dank, 'gerne', afkorting van 'gerne geschehen', wat ze trouwens ook wel voluit zeggen, of 'keine Ursache', in de zin van ''t was een kleine moeite'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals in Bitte ein Bit is het een bestelling en een verzoek, geen respons op iets dat reeds gegeven IS. Nie-goed dus, sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
marleen als ik een bit aan iemand geef zeg ik ook bitte ein bit en dan geef ik iemand iets en is dus geen bestelling geen verzoek maar gewoon alstublieft uw biertje
en het blijft hetzelfde. bitte reagier nicht wen du nicht weiss ob es richtig ist.
het is inderdaad bitte

Toegevoegd na 33 seconden:
want als je iets krijgt is het danke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of nog netter, want Duitsers zijn immers redelijk beleefd tegen elkaar, "Bitte schön"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Bitte sehr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
danke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Bitte sehr, mein Herr/ meine Frau/ Fraulein.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Meine Frau' zeg je niet tegen een onbekende vrouw, hoor, dat zeg je alleen tegen je eigen vrouw. Als je een jou niet-bekende vrouw iets aanbiedt, zeg je "bitteschön, die Dame".....Zou tot misverstanden kunnen leiden, anders ;-))
spachtelputs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bitte schon (uitgesproken: biette scheun) is altijd erg netjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitte Schön !

Toegevoegd na 3 minuten:
En het antwoord als je iets terug krijgt luidt gelijkwaardig : Danke Schön !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland zeg ik: Alsje (u) blieft en in Duitsland zeg ik: Bitte. Ik ga me in Nederland niet aanpassen en daarbij is mijn Duits ook mega slecht.