Hoe kan ik het beste een kijk- en luistertoets aanpakken?

Morgen heb ik kijk- en luistertoets engels en donderdag van duits (vwo). We hebben in de klas al veel geoefend en de lerares zei dat je die dag into English/duits moet zijn. Is er verder nog een goede manier om de toets aan te pakken? Bijvoorbeeld antwoorden wegstrepen, altijd hetzelfde antwoord gokken (als je moet gokken, bijvoorbeeld altijd A), enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.1K

Antwoorden (4)

Als je het antwoord echt niet weet, moet je vaak het antwoord kiezen dat jou het meest logisch lijkt. Ook als je twijfelt, moet je voor de eerste ingeving gaan. Dat is wetenschappelijk onderzocht en je hebt het dan veel vaker goed dan wanneer je heel diep gaat nadenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je vooral niet laten afleiden als je vaak hetzelfde antwoord hebt, dat heb ik namelijk zelf redelijk vaak (bijvoorbeeld heel vaak A achter elkaar, en dan ga ik denken dat ik het fout heb) dit heeft er namelijk niks mee te maken!

Wat ik zelf vaak doe: alleen de vraag lezen, en dan zelf een antwoord bedenken. Als ik voor mezelf een antwoord heb bedacht, dan kijk ik of dit antwoord tussen de opties staat.

Als je een vraag echt niet weet, probeer dan toch een antwoord te zoeken dat het zéker niet is, dan kan je er in ieder geval 1 wegstrepen en uit de andere gokken.

Oja, succes alvast met je toets!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer sowieso woorden te herkennen. als dat niet lukt, kun je een beetje naar de intonatie luisteren.

Stel: antwoord A is in de trant van "het is dit, MAAR ook dat,
Antwoord B is dan bijvoorbeeld "het is dit, DUS daar komt dat van.

Je kunt aan de intonatie meestal wel herkennen welk antwoord het meest logisch is.

Dit is maar een tip, succes ermee en ik hoop dat je nog meer tips krijgt :)

Toegevoegd na 2 minuten:
zorg ook dat je die nacht goed slaapt. concentratie is altijd nodig en als je moe bent, lukt dat je veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoorden wegstrepen werkt meestal, en als je er dan nog overhoudt proberen logisch te gokken