Wat bedoelen ze bij maatschappelijk engagement?

Bijvoorbeeld godsdienst, individualisme heb ik in mijn aantekeningen maar wat is het precies? wat is typerend (maatschappelijk engagement) voor deze tijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
13.4K

Het beste antwoord

Je bent maatschappelijk geëngageerd, als je je inzet om de maatschappelijke problemen aan de kaak te stellen en/of er iets aan te doen. In deze tijd kan dat zijn om de massale vee-industrie tegen te gaan, de armoede als gevolg van de crisis onder de aandacht te brengen (mensen die naar een voedselbank moeten) of alle kinderen die asiel zoeken een generaal pardon te geven.
Een auteur schrijft en column, artikel of boek, een zanger zingt een protestlied en een actiegroep kan demonsteren of handtekeningen verzamelen om een probleem naar voren te brengen en er iets aan te kunnen doen.
Er zijn ook tv programma's die maatschappelijk geëngageerd zijn. Ze tonen hun betrokkenheid en nodigen bepaalde mensen uit om daarmee in debat te gaan.
En zo zijn er nog veel meer manieren om je maatschappelijk engagement te uiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maatschappelijk engagement is dat je maatschappelijk betrokken bent.
Bijvoorbeeld iemand die lid is van een politieke partij.