moet je bij het gebruik van ( of / ook spaties gebruiken?

Als ik bijvoorvoorbeeld haakjes gebruik moet ik dan met spaties ( hallo ) of zonder (hallo)?
Ik heb dezelfde vraag bij de slash met dat met spatie: hallo / hoi
of zonder: hallo/hoi.
Zelf vind ik zonder mooier maar ik vraag met af wat goed Nederlands is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij na het haakje openen geen spatie. Na het haakje sluiten weer wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus bijvoorbeeld zo?? : ( hallo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mefloortje ik had je verkeerd begrepen.. dus zoals ik het in het voorbeeld heb gezet?

Het beste antwoord

Vóór een haakje openen staat altijd een spatie, vóór een haakje sluiten nooit. Na een haakje openen staat nooit een spatie, na een haakje sluiten wel (of een leesteken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de Nederlandse taal gebruik je geen spaties bij haakjes of de slash.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar mijn gevoel moeten hier geen spaties gelaten worden.
fremar
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is geen Nederlands antwoord. Vlaams misschien?
fremar
12 jaar geleden
Ja,met plezier gedaan...