Klopt de zin: "Elk materiaal dat getest dient te worden moet schoon zijn en vrij van vet, vingervlekken en stof."?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, die klopt

Een paar opmerkingen: Wat je precies omschrijft met je zin is niet duidelijk, maar bedenk dat 'materiaal' in deze zin een enkelvoud is, en daarom een andere betekenis heeft dan 'materiaal' in meervoud. Materiaal in enkelvoud is 'een natuurlijke of kunstmatig geproduceerde stof die bestemd is om verwerkt te worden tot bruikbare producten', aldus Wikipedia. Sommige adviesorganen adviseren om tussen twee werkwoordsvormen een komma te zetten (tussen 'worden' en 'moet' dus). Dit is niet verplicht, maar komt naar mijn mening de leesbaarheid van de zin wel ten goede. 'Vingervlek' is een algemeen gebruikt woord, maar komt niet in mijn woordenboek voor. Als het om een zin in een officieel stuk gaat, zou ik hier een daadwerkelijk bestaand woord voor in de plaats zetten. Voor de rest: helemaal goed.

Ik begrijp de plaatsing van het woord 'elk' niet. Waarom zet je er niet gewoon 'het' neer.. From my part is dat de fout in de zin? Anders foutloos denk ik

moet 'vingervlekken' niet 'vingerafdrukken' zijn? en ik zou het begin anders doen:" elk materiaal wat getest moet worden dient schoon te zijn van.... 'dient' lijkt mij de aanduiding van een voorwaarde. ik neem aan dat het schoonmaken van materiaal niet de voorwaarde is, maar het schoon aanleveren van het materiaal wél.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100