wat is een "nies"?

Ik zat te kijken naar een programma en daar kwam steeds het woordje "nies"ter sprake. Bijv.de branche van verzekeringssoftware is echt een nies.
(heb geen idee hoe je het schrijft, ik kon het nergens vinden)

Toegevoegd na 29 minuten:
Bedankt mensen, ik had wel gegoogled op nice, nies, niese, enz, maar dus niet op: niche. Ik ga de vraag sluiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niche

Het beste antwoord

Niche

Een niche is een klein afgebakend stuk in factoren of voorwaarden waarin een bepaalde specialisatie kan floreren. De term wordt in meerdere vakgebieden gebruikt.

Binnen de marketing komt het begrip niche terug bij het segmenteren van markten. Een nichemarkt vormt hierbij een klein specifiek afgeschermd stuk van een grotere markt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een niche is een klein stukje van een grotere markt, een onderdeeltje van een groot geheel.
Amadea
12 jaar geleden
Niche
Hoort eigenlijk bij biologie:

1 wijze waarop een soort aan zijn omgeving is aangepast;
2 de omstandigheden binnen een biotoop die voor de handhaving van een soort van belang zijn.
3. Een plaats van een organisme in een ecosysteem.

Het is een beetje een modewoord geworden:

Niche
Een kleine gespecialiseerde markt voor een bepaalde groep producten of services.