Daar wordt mee bedoeld dat gevoelens een mens zodanig kunnen beïnvloeden dat hij of zij de werkelijkheid niet meer ziet of hoort. Liefde maakt blind: je doet alles voor je beminde, ook als die persoon niet blijkt te deugen. Haat maakt doof: als je aan iemand een hekel hebt wil je niet luisteren naar de woorden van een ander die jou duidelijk probeert te maken dat jouw gevoel onterecht is.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je uitleg toch niet helemaal kloppen. Zeker niet in deze combinatie. De eerste uitleg is wel duidelijk maar het gaat om de gehele expressie.
Het maakt niet uit hoe iemand in elkaar zit, als je die persoon leuk vindt maakt het niet uit.

Het maakt niet uit hoe onzinnig de haat voor een bepaalde persoon is, men zal toch niet luisteren naar de redenatie van een ander persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vond deze prachtige zin:

When you dislike or hate someone too much, you simply doesn't care of what has happened to them and you basically will said it’s their problem! Without knowing if them that you dislike/hate actually not in purpose to do what they had done to you.

Oftewel als zij er gelukkig mee zijn, laat het dan zo zijn en bemoei er verder niet mee.