Wie weet de spaanse woorden voor deze woorden: Liefde, waarheid en geluk?

Iemand wilt ze in het spaans hebben als tattoo maar dan dus wel de goede correcte vertaling voor de losse woorden. dus elk woord individueel. We zagen namelijk dat er voor geluk 2 woorden worden gegeven: Felicida en felicitas.. wat is dan het verschil en welke moet ik dan hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.9K

Het beste antwoord

amor, verdad, felicidad

Toegevoegd na 3 minuten:
Over een half uurtje komt een Spaanstalige kennis op bezoek. De woorden Felicida en felicitas verifieer ik dan even.

Toegevoegd na 2 uur:
De kennis is geraadpleegd.
In principe moeten hier de zelfstandige naamwoorden worden genomen, dus: amor, verdad en felicidad.
Voor felicidad kan ook gekozen worden voor suerte

Suerte wordt gebruikt in de zin van: geluk hebben bijvoorbeeld bij het gokken. Felicidad is meer geluk hebben in het leven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar wat is dan de vertaling voor dit:
amor, Vero, Felicida
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liefde, waarheid en geluk dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voorzover ik weet is felicitas geen correct spaans woord.
Maar even voor mijn eigen nieuwsgierigheid...... waarom wil iemand iets op zijn lichaam laten zetten waarvan ze zelf de betekenis niet zouden weten??? waarom dan spaans?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja dat snap ik ook niet helemaal maar dan probeer ik deze persoon op zn minst e helpen met een correcte spaanse spelling;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, hij weet het toch niet... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Felicitar is gelukwensen, feliciteren.
Felicitas is een vervoeging van het werkwoord en betekent± jij feliciteert.
Felicidad is het juiste woord voor geluk, maar suerte kan ook.
De rest is al bekend.