Volgens de Nederlandse Encyclopedie betekent het: 'Persoonlijk voornaamwoord (Latijn)'
Maar ik denk dat je meer 'libi' als afkorting van 'libido' bedoelt.
En dan betekent het: geslachtsdrift, behoefte aan seks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
.

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je deze vraag stelt door het rapnummer "De Libi" van DrPolska.

In het boek Woord!, de taal van nederhop van Vivien Waszink wordt het woord uitgelegd:

In de Great Mindstrack Hooggeleidheeft Winne het over beats, lyrics en passie. En hij gaat verder:
de pen m’n libi je en mensen wensen hem dood, Kadaffi
M’n ziel in dit, als ik spit is het m’n oma’s nasi
Homie, de flow is kassie, wijlen, we schrijven weetje
Ziek als ik kook, full blown eetze

Libi is Surinaams voor leven. Omdat er veel jaloezie in de rapgame is, wensen anderen Winnes pen dood. Bij libi denk je ook aan Libië, vooral omdat Winne er nog even
je achter zet, en aan wijlen Kadaffi. ‘Kadaffi leefde voor Libië maar zijn eigen mensen wilden hem dood hebben.
escape