Kortingsprijs. Goedkopere prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reductieprijs is een korting voor bijv een bepaalde doelgroep.

Soms voor jongeren een reductieprijs, (lagere prijs omdat ze in die groep vallen)

Soms voor bijv 65 plussers,

Voorbeeld, stel de entree bij Sixflags is 35 euro p.p voor een volwassene, maar voor een 65 plusser een reductieprijs van 25 euro..

Toegevoegd na 1 minuut:
In dit voorbeeld zou het bijv een reden kunnen zijn omdat 65plussers nagenoeg geen gebruik maken van attracties en meer mee gaan voor de kleinkinderen bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reductie is het zelfstandig naamwoord dat is afgeleid van reduceren. Reduceren is verminderen, kleiner maken.

Een reductieprijs is dus de prijs waar een korting van af is gegaan, voor een bepaalde doelgroep. (kinderen/bejaarden/gehandicapten)