Wat betekent demos kratos in het grieks? Het is grieks maar wat betekent het?

Ik moet dit opzoeken voor Geschiedenis Proefwerk maar ik kon het nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
14.8K

Het beste antwoord

Demos betekent: Volk
Kratos betekent: Macht
Demos Kratos beteknt dus: macht van het volk.

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry het moest 'betekent' zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Demos=Volk
Kratos =Bestuur

Volksbestuur dus, de oorsprong van democratie.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een - 1 het klopt toch?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kratos betekent naar mijn weten geen bestuur, maar kracht.
Het volk beslist, demos=volk en kratos=beslissen, democratie dus! Deze manier van regeren komt ook oorspronkelijk uit griekenland, het is daar dus ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demos betekent inderdaad volk, kratos betekent kracht, maar kratos is niet wat je zoekt.(in de zin van democratie) Jij zoekt in dit geval krateo, het werkwoord, en dat betekent macht hebben over (en overwinnen, maar dat is wederom niet wat je zoekt) Dus het betekent (vrij vertaald, omdat het geen zin is) (het) volk heeft macht over
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over mag trouwens ook tussen haakjes