Fondant is een luxe taartbedekker.
Om twee ronde cakes te kunnen bedekken heb je nodig;
• 1 eetl gelatinepoeder
60 ml. water
• 255 gram lichte maismoutstroop
• 1 eetlepel glycerine
• 775 gram poedersuiker

Hoe maak je rolfondant?

! • Doe de gelatine met water in een kom.
• Zet de kom op een pan met kokend water en roer tot de gelatine is opgelost.
• Voeg de maismoutstroop en glycerine toe aan het mengsel en roer tot een egaal mengsel.
• Doe de poedersuiker in een grote kom.
• Giet het gelatinemengsel er verdeeld overheen, dus niet alles op dezelfde plaats.
• Meng het geheel met een rubberen spatel of plastic menghaak.
• Als het mengsel een bal vormt, kneed je de fondant in 10 minuten glad.

Gebruik de rolfondant meteen op een taart of wikkel het in plasticfolie. Op deze manier kun je het tot 24 uur bewaren in de koelkast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Suikerlaagje over een taart of gebak of zo. Is heel zoet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie toegevoegde bronnen voor de ingrediënten.