Hoe kan het, dat je even de betekenis van een woord niet meer weet, als je dat woord vaak achter elkaar hardop hebt gezegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Volgens mij gebruik je dan een ander deel van je hersenen
Spreken begint in het occipitale deel van de hersenen.
Voor het geheugen moet je dan overschakelen naar het semantische deel van het geheugen en dat ligt het rechterdeel van dorsolaterale prefrontale cortex. dit gedeelte lijkt een belangrijke rol te spelen bij het terugvinden van informatie

en dat vergt een korte tijd om over te schakelen zeg maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ten eerste: wat een prachtige vraag!

Dat komt omdat je na een paar keer ECHT gaat luisteren!

De eerste paar keer, komt er bij het uitspreken van het woord de betekenis van het woord (zoals opgeslagen in jouw intelligente en georganiseerde computerhoofdje)

Vervolgens raakt dat terughalen uit archief uitgeput en stopt het .... dan wordt het woord ineens een woord..

Het was 'iets', het wordt niets!

Prachtig he.

Misschien was het dus al niets voordat jij het benoemde en ging archiveren!

Je hebt het teruggebracht naar zijn oorsprong!