Hoe noemt men in Vlaanderen een pompwagen?

Tijdens mijn werk in Gent had ik een pompwagen nodig. Ik vroeg aan iemand in het magazijn of ik een pompwagen mocht gebruiken. Zij wist niet wat ik bedoelde, maar wist ook niet hoe dat bij hun dan wel genoemd werd.

Toegevoegd na 8 uur:
Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe, nu zie ik alleen,zowel in de antwoorden als op internet dat zowel "transpallet" als "transpalette" gebruikt wordt, TranspalettE lijkt me Frans, terwijl palleT Engels zal zijn.
Naar mijn mening zijn Vlamingen zeer goed in het "omzeilen" van Franse woorden, veel beter dan Nederlanders. Het meest voor de hand liggend lijkt het me dus dat in Vlaanderen transpalleT gebruikt wordt en niet transpalletE (?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5K

Het beste antwoord

In Gent : een transpalette
Een pompwagen is absoluut onbekend…. of het zou een soort treinwagentje moeten zijn om water op te pompen dat de pompiers gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

transpallet
Dat moeten ze snappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Palletwagen misschien?