Honger:
Een leeg gevoel in je maag... Een maag die rommelt. Nergens anders meer aan kunnen denken, het water loopt je in de mond bij de gedachte van elke willekeurig voedingsmiddel. Niets is meer echt van belang, eten is het enige waar je aan denkt.

Helaas weet ik wat 'echte' honger is, doordat ik anorexia heb gehad. Ik heb zelfs een keer 9 dagen niet gegeten.
Ik weet dus hoe het voelt. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan natuurlijk, maar laat ik zeggen dat je geest erg ver heen is als je jezelf dit aandoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als een heel heet gevoel in je maag...
hoofdpijn en steeds een maagje wat een vraagje heeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typisch! Ik ervaar het altijd juist als een heel koud gevoel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou das apart...
De zin in eten: een rommelend geluid van uit je buik.=)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een heel vervelend gevoel in je maag, trekken en grollen tot je slap begint te voelen als je niet eet. Maar alles went, na een tijd voel je het minder omdat je maag krimpt. Pijn doet het niet, echter wel een groot verlangen ontstaat naar eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hol gevoel in je buikt/ leeg gevoel in je buik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gevoel kan je beter omschrijven als 'trek' in voedsel!
Het echte hongergevoel kunnen alleen de mensen omschrijven die écht honger lijden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk ervaar ik een hongergevoel als een knagend gevoel. Alsof er delen van mijn maag op lichtelijk pijnlijke wijze ineenkrimpen of ook alsof al mijn ingewanden ineen gedrukt worden.

Wanneer ik mentaal sterk ben dan blijft het bij dat soort gevoel zoals hierboven beschreven. Ik kan dan perfect functioneren en zelfs lichte tot normale arbeid verrichten. Niet zelden gebeurt het dat ik op mentale kracht de pijnlijke symptomen van honger kan neutraliseren.

Als ik mentaal zwakker ben dan voel ik me naast de voorgaande symptomen ook duizelig tot misselijk en prikkelbaar. Doorgaans heb ik het dan ook moeilijk om vriendelijk te zijn is elke inspanning mij te veel. Het voelt dan zelfs aan alsof heel mijn lichaam door mijn hongergevoel geteisterd wordt en dan voelt zowat alles pijnlijk aan. Van zodra mijn huid zeer prikkelbaar wordt weet ik dat ik aan mijn limiet zit en dat ik 'dringend' tastbaar eten óf mentaal voedsel nodig heb om het hongergevoel te verdrijven.

Ik kan dus enkel voor mezelf spreken en wellicht zijn er mensen die honger heel anders ervaren of aanvoelen als ik.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord en hoef jij niet al te vaak extreme honger te lijden ;-)