Wat is (in praktijk) het verschil tussen het schriftelijk indienen van een 'klacht' en een 'formele' klacht'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Aan het indienen van een formele klacht heeft een bedrijf of instelling vaak bepaalde criteria verbonden. Er zijn voorschriften die je moet opvolgen. Bij belastingzaken moet je een nummer vermelden of bij een verzekeringsmij moet je een bepaald formulier gebruiken waarop je je klacht indient.

Een schriftelijk ingediende klacht is zonder voorschriften en regels geschreven. Sommige bedrijven hebben helemaal geen procedure voor het indienen van een klacht en dan ben je dus vrij om het op jouw manier te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een formele klacht hoeft niet altijd ook schriftelijk te zijn. Een mondelinge klacht kan ook formeel zijn.