Hoe spreek je (in het Nederlands) edamame uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
12.8K
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat is/zijn edamame?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jonge sojabonen. Heel erg lekker, het heeft een bijzondere smaak die ik nooit ergens anders geproefd heb. Heel anders dan alle andere soja(producten).

Antwoorden (1)

Verse sojabonen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En wil je het op z'n Japans uitspreken, dan zeg je fonetisch zoiets als Eddah Má Mei.

Toegevoegd na 11 uur:
Uitleg voor degenen die het niet (willen) begrijpen: Edamame is een Japans woord. Dat heeft dus een Japanse uitspraak. Maar er is een normale Nederlandse vertaling voor. Dus is het Nederlands zijn het gewoon jonge verse sojabonen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze wil het op zn Nederlands uitspreken en niet de vertaling..
Geen antwoord op de vraag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het Nederlands noemen we ze ook wel edamame. Natuurlijk kan je ze ook jonge, verse sojabonen noemen, maar op verpakkingen en in recepten staat meestal edamame, dus dat hou ik liever aan.
Maar ik ken het woord alleen qua zien, ik heb het nog nooit iemand horen uitspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de Japanse manier van uitspreken vind ik ook wel interessant om te weten. Betekent dat accent op de a dat daar de klemtoon ligt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is geen antwoord op de vraag!