Welke woorden en letterwoorden zijn universeel?

Zoals SOS, apartheid, euhm,...

Weet jij het antwoord?

/2500

stop Toegevoegd na 1 minuut: nee dat klopt niet helemaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stopbord Ik denk niet dat er echt 100% universele woorden zijn.

Scheldwoorden in het Engels worden vaak door iedereen begrepen. Met "Asshole" heb je volgens mij altijd succes! Toegevoegd na 17 minuten: Dit is ook universeel: ... _ _ _ ...

Tsja, gegeven dat er stammen in Afrika zijn die alleen met het klakken van hun tong communiceren, zou ik zeggen 'Klik'. Of 'Klak' natuurlijk...

Helemaal universeel zijn ze volgens mij niet maar woorden als pappa en mamma komen in licht gewijzigde vorm veel voor.

Geen enkel woord wordt overal met precies dezelfde letters geschreven. Er zijn namelijk heel wat talen die compleet andere tekens gebruiken dan de 26 uit ons alfabet. Apartheid op z'n Russisch is арартеид.

"Je t'aime" of "I love you" zal door de meeste mensen begrepen worden. Maar helemaal universeel bestaan er geen woorden die door iedereen worden begrepen. Kom je in de regenwoud in Brazilië dan zegt "sos" erg weinig denk ik.

siesta Toegevoegd na 2 minuten: tango Toegevoegd na 4 uur: goal

Universele woorden zijn er niet... Wij leven op aarde en alle woorden zijn aards... En dan nog niet een uniaards... Helaas zijn deze woorden die je zoekt er niet... :-)

Volgens mij is geen enkel woord echt universeel. Dit ivm verschillende talen, verschillende alfabetten en verschillende uitspraak.

Is het spellingsalfabet van NAVO niet universeel? Gebruiken ze toch bijna overal? A = alfa B = bravo C = charlie D = delta E = echo F = foxtrot G = golf H = hotel I = india J = juliett K = kilo L = lima M = mike N = november O = oscar P = papa Q = quebec R = romeo S = sierra T = tango U = uniform V = victor W = whiskey X = x-ray Y = yankee Z = zulu

Groente en fruit

centrum

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100