Giebelen is vaak irritant, terwijl lachen aanstekelijk werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is giebelen zachtjes lachen en als je de slappe lach hebt en lachen is als je hardop lacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giebelen is wat twee meisjes/jongens doen van tussen de 5 en plus minus 16 jaar als ze samen geheimzinnig zitten te grappen met elkaar. Maar ouder natuurlijk ook :). Het klinkt meestal als hihihihihi... of iets dergelijks, maar dan zachter en overhet algemeen met de hand voor de mond danwel binnensmonds om het gegiebel binnen te houden en met hun gezichten veelbetekend naar elkaar kijkend om daarna bijna hardop te proesten en dat vlug tegen proberen te houden. Lijkt erg op giechelen.

Lachen is lachen om iets wat heel erg grappig is en daarbij hardop geluid maken. Het klinkt meestal als WHAHAHAHAHAHAHA waarbij sommige mensen spontaan gaan huilen, niet meer goed rechtop kunnen zitten, vreemde wild om zich heen slaande bewegingen maken en in heel zeldzaam gevallen een hoestaanval krijgen waarbij omstanders kunnen denken dat de persoon erin blijft. Dit gebeurt vrij vaak in groepsverband, voorbeelden zoals een show van een comediant, film, serie of iemand die graag grappige verhalen, anekdotes, moppen etc vertelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn natuurlijk tal van voorbeelden, maar deze kwamen het eerst in mij op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed beschreven hoor!+