Hoe schrijf ik het meervoud van Bounty: als in een zak Bounty's of Bounties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Het beste antwoord

In het Nederlands gebruiken we niet de Engelse meervoudsvormen van Engelse woorden. Volgens het Genootschap Onze taal geldt voor Engelse leenwoorden op -y in het meervoud +'s. Dus baby's. Wanneer er voor de -y nog een klinker staat wordt de meervouds-s aan het woord vast geschreven: Whiskeys
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bounty's is het goede antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn dan Bounties. Als je Bounty's zou schrijven, dan bedoel je daarmee dat het snoep van het meisje met de naam Bounty is. Engels meervouden van woorden die in enkelvoud op een Griekse y eindigen worden altijd ies. Baby - babies, melody - melodies, nappy - nappies.

Toegevoegd na 14 minuten:
http://www.sodahead.com/fun/whats-your-favorite-type-of-candy/question-819217/?link=ibaf&q=bounties+candy&imgurl=http://www.bonbons-candy.fr/produits/bounty-big.jpg
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bounties is niet correct. In het Nederlands gebruiken we niet de Engelse meervoudsvormen van Engelse woorden. Volgens het Genootschap Onze taal geldt voor Engelse leenwoorden op -y in het meervoud +'s http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/babies-babys
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het Nederlands is het ook hobby's en niet hobbies.
Bountys zonder apostrof. Het is een eigen naam en verandert niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlandse woorden die eindigen op -y, voorafgegaan door een medeklinker, krijgen in hun meervoudsvorm 's erachter. Bounty wordt dus bounty's, maar cowboy gewoon cowboys! Hier wordt de -y niet voorafgegaan door een medeklinker, dus wordt de -s er gewoon aan vast geschreven. De Engelse versie (bounty - bounties) is dus fout.