Wat betekent 'emulated'?

In de zin: They think of popular peers as those who are well known, socially central, and emulated.
Ik heb het opgezocht in het woordenboek, maar dan snap ik het nog niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
2.9K

Antwoorden (3)

Emulated kan worden vertaalt als; navolging hebben of nagebootst worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Emulate' betekent onder andere 'nabootsen'. Toffe peren herken je eraan dat andere mensen proberen hen na te doen, net zo te zijn als zij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je bij toffe peren van wat daar staat? Er staat namelijk "popular peers " wat in deze context eerder populaire leeftijdsgenoten betekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een grappige benadering van het Engelse 'peer', dat overigens niet alleen op een leeftijdgenoot hoeft te slaan. Zie http://en.m.wikipedia.org/wiki/Peer
They think of popular peers as those who are well known, socially central, and emulated.

Ze zien populaire gelijken als hen die bekend zijn, sociaal vaardig en gedreven.

'Emulated' moet je meer zien als iemand die verder probeert te komen, vaak door imitatie.