wat is het officiele woord voor sex met een dier / of de wense of fantasie erover hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
20.8K

Het beste antwoord

Zoöfilie is de seksuele voorkeur van mensen die zich erotisch aangetrokken voelen tot dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongelooflijk dat er mensen zijn die zich aangetrokken voelen tot dieren

Andere antwoorden (3)

Bestialiteit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perversiteit misschien......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel zoöfilie als bestialiteit worden in het diagnostisch handboek in de psychiatrie (DSM) besproken onder de parafilieën.

Zoöfilie is een seksuele voorkeur waarbij men zich seksueel aangetrokken voelt tot dieren. Een zoöfiel pretendeert het beste met het dier voor te hebben, waar iemand die zich in laat met bestialiteit een meer ondergeschikte rol aan het welzijn van het dier toekent. In de praktijk wordt echter gesproken van een zoöfiel als iemand die zich enkel aangetrokken voelt tot een dier en bestialiteit als het werkelijk seksueel contact hebben met een dier. De meeste mensen die een seksuele relatie met dieren hebben noemen zichzelf het liefst een zoöfiel, omdat de liefde voor het dier op de eerste plaats komt. Het grootste gedeelte van de zoofielen bestaat uit mannen, hoewel sommige vrouwen ook zoöfiel bekennen te zijn.