Word AUW als in ik heb pijn in alle landen gebruikt zoals wij het hier in NL gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Amadea
12 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/zegt-au-pijn.42422

Het beste antwoord

Nee, in het Engels zegt men ouch, en in sommige talen oo, in andere oe.
Het lijkt een reflex als je dat zegt, maar blijkt dus toch een aangeleerd woord te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee niet overal,

volgens mij roep je in turkije dan zelfs om water. wat overigens soms ook wel handig is als je auw hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
water in turkije heet SU
In Frankrijk en in Spanje zeggen ze 'Ai' (spreek uit als aai)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai caramba
Nee. In Bulgarije roepen ze "och!" als ze pijn hebben. (Je schrijft het natuurlijk niet zo maar zo klinkt het dus in onze Nederlandse oren).