Het verschil tussen een radiator en een verwarming?

Misschien een stomme vraag...maar wat is het verschil tussen deze twee? Ik vroeg mij dit af nadat ik en een vriend van mij tegen hetzelfde ding zowel "radiator" als "verwarming" zeggen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.3K

Het beste antwoord

Een radiator is een verwarmingselement dat de warmte door middel van straling afstaat.
Warmtestraling is ook wel bekend als infra-rood.

Verwarming in het algemeen is een middel om warmte op te wekken en te verspreiden.

Warmte kan verspreid worden door geleiding, straling of convectie.

Bij geleiding moet direct kontakt zijn tussen het verwarmingselement en het te verwarmen object, bij straling wordt het object op afstand verwarmd door de infra-rode straling van de radiator.
Bij convectie wordt de lucht verwarmd door het verwarmingselement waardoor de lucht opstijgt en vervangen wordt door koudere lucht die dan op zijn beurt weer verwarmd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een radiator is een middel om verwarming te realisren....