Ik zoek tips om een zinnen zo lang mogelijk te maken (in woorden)

Toegevoegd na 12 minuten:
De vraag is een typo,

Een zinnen = zinnen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

bijwoorden gebruiken

voorbeeld:

zonder bijwoorden:

nieuwe inzichten geven een ander licht op de zaak.

met bijwoorden:

het is natuurlijk wel het zo dat de meest recente inzichten omtrent dit onderwerp een verhelderende functie hebben indeze.

je gebruikt dus inleidende, uitleidende of verstrekende of verzwakkende termen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe inspiratie op in juridische boeken, daar kunnen ze zinnen maken zonder einde en zonder begin en daartussen staat ook niets zinnigs, maar ze zijn wel heel erg lang... En als je daar in thuis geraakt, dan leer je dat en dan kun jij dat ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén zinnen maar? Hier is een voorbeeld, maar ik mag maar 1500 tekens tikken hier:
En daar ging ik fout -een eindezinspunt- dus we beginnen gewoon opnieuw met het formuleren van De Langste Zin, want ik heb er niet alleen de tijd voor, maar ik heb ook een arrangement dat me vertelt dat ik vanavond eraan toe ben, dat ik het vanavond moet doen: het maken, het formuleren en het inspreken en voorlezen van De Langste Zin, wat die dan ook mag inhouden, want dat maakt eigenlijke helemaal niet uit; het uitgangspunt is ongelooflijk banaal, want het gaat puur om lengte en je weet als het om lengte gaat, dan is er iets fout, dat hoort eigenlijk helemaal niet ter zake te doen, want het gaat toch om kwaliteit, het gaat toch om substantie, het gaat toch om omvang in meer essentiële zin, zou je zeggen, maar vanavond is dat niet het geval, in elk geval niet voor mij, want ik ben bezig met het formuleren van De Langste Zin en daarbij is het voor mij alleen maar van belang om het een aan het ander te paren, of het nou iets met elkaar te maken heeft of niet, dat maakt helemaal niet uit in het formuleren van die langste zin, waarbij ik niet eens onderscheid wil maken tussen de langste zin in het Nederlands, mijn langste zin, of de langste zin in het algemeen, welnee, ik wil dat het één zin is, waarvan iedereen, in welke taal ook actief, zal kunnen toegeven dat dit werkelijk De Langste Zin is, maar of dat gaat lukken - ja - dat is natuurlijk weer een heel andere zaak, want daar ben ik een beetje onzeker over, want er zijn al verschillende pogingen gestrand om De Langste Zin of in elk geval de zin te maken waarvan ik denk dat het De Langste Zin is en iedere keer weer op iets anders, elke keer wel lijkt het mij duidelijk dat het een kwestie is van concentratie, want alleen gefocused, geconcentreerd, is het mogelijk om elke eindezinspunt te vermijden en daar een komma, een puntkomma of wat dan ook van te maken dat de ene zin aan de andere zin kan paren en zo kan blijven werken aan één geheel en ik moet je zeggen dat het mij bijzonder moeilijk valt om hier onder deze omstandigheden dat te doen en soms vraag ik me af of het niet beter zou zijn geweest om het in de studeerkamer te maken en hier vanavond alleen maar voor (... wordt vervolgd)
AWM