Waarom is er niet 1 wereldtaal?

Dan zouden we dus over de hele wereld dezelfde taal spreken en schrijven. dat zou een hoop misverstanden en problemen wegnemen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Het beste antwoord

Als men een nieuwe taal maakt, zoals Esperanto, lukt het niet om die te introduceren, omdat mensen met dezelfde taal onderling in hun eigen taal terugvallen. Dit is de taal waarin zij zich het beste kunnen uitdrukken. Om een nieuwe taal te introduceren, zou je allemaal mensen die een andere taal spreken bij elkaar moeten zetten. Dit is weer niet realiseerbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is geprobeerd, maar bleek niet te werken. Mensen zijn te eigenwijs om het te leren. Esperanto is verreweg de bekendste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens de bijbel sprak vroeger iedereen dezelfde taal, maar bij het bouwen van een standbeeld, was er op een gegeven moment te veel onenigheid en ruzie.

Toen heeft god besloten dat iedereen maar een eigen taal moest gaan spreken zodat niemand elkaar meer kon verstaan, zo kwam het standbeeld niet af. als mijn geheugen mij op dit moment niet in de steek laat was dit in de stad babylon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cultuurverlies is het sterkste argument volgens mij.