Saint-Nicolas et Saint Nicodème.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Saint Nicolas et Père Fouettard (Sint Nicolas en vader roe, als je het letterlijk wilt vertalen).

'Entrez donc Saint Nicolas et Père Fouettard, mais laissez l'âne sur le trottoir!'

'Ô grand Saint Nicolas, patrons des écoliers, apporte-mois des pommes dans mon petit panier.'

Een voorbeeld van liedjes. Zie deze site als je op zoek bent naar voorbeeldzinnen en sinterklaasliedjes in het Frans. Klik aan de rechterkant op comptines et chans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik deze 2 net met Frans gehad, ik zit in de 3e.
Sinterklaas is Saint-Nicolas.
Zwarte Piet is Pierre noir.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Saint Nicolas de Myre et son valet Pierre le noir
Sint Nicolaas uit Myra en zijn knecht Zwarte Piet