Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik het Engelse woordje 'decal' juist duiden? Enerzijds begrijp ik uitleg en toch ook weer niet. 'Decal sticker'. Waar moet ik dan aan denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
888

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een soort sticker.

De overdracht is van een stuk plastic, doek of papier op een oppervlak bij aanraking. Deze afbeelding is voorheen al op het stuk materiaal gedrukt. Het woord betekent ook wel "overdrukplaatje." Vaak wordt er gebruik gemaakt van warmte of water.

Een voorbeeld hiervan zijn de "tatoeages" die je (vroeger) vaak kreeg bij bepaalde kaugoms. Deze diende je ook op je arm te plakken en nat te maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een gewone stikker kun je zonder iets speciaals te gebruiken op een oppervlakte plakken. Het "geheel" plakt op een oppervlak.

De "decal" laat echter een "afdruk" achter. Het plastic o.i.d. waar het op zat, hoort niet bij deze stikker. Dit stuk kan dan ook worden weggegooid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik weet dat het met een sticker te maken heeft. Maar juist de rest begrijp ik niet zo. Ik bedoel: Wat is dan het verschil tussen een 'gewone' sticker en een 'decal' sticker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is bewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het. Okay, het plaatje wordt duidelijker. Mogelijk wil ik zelf een opdracht in het buitenland plaatsen, en dan is het toch van belang dat ik precies weet wat ze bedoelen. Alvast bedankt voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn trouwens die kauwgoms: http://www.feestensnoep.nl/Webwinkel-Product-1262932/Piraten-kauwgom-met-tattoo.html Denk niet dat ik het beter kan uitleggen. Het is een soort van eenmalige inkt die je afdrukt en daarbij gebruik maakt van bv. het plastic (daar zat het "tijdelijk" op vast).
je kent het vast wel van de plastic bouwdoosjes. bv een vliegtuigje waar je dan een plaatje op moet plakken die erbij geleverd is - op maat knippen en dan even in een bakje water en met een pincet eruit halen en dan op je vliegtuigje plakken - als het nat is kun je em nog een beetje verplaatsen - daarna zit ie vast
(Lees meer...)
Bronnen:
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding