Aantal lettergrepen?

Hallo lieve mensen op deze late avond. Ik kan me herinneren dat ik ooit een paar jaar geleden op een proefwerk moest aangeven uit hoeveel lettergrepen het Engelse woordje quiet bestaat. Lange discussie met de docente gehad en ik dacht nog steeds 1.

In het geval dat u denkt dat het uit 2 bestaat, roep dan gelieve niet meteen ' duidelijk twee' want welke 2 lettergrepen bestaat hij dan uit?

Qu-iet? Qui-et? Ik weet het niet..

Bvd!

Toegevoegd na 59 minuten:
En zelfstandig gebruikt: quiety, is dit dan ook 3 lettergrepen? Qui-et-y?

Toegevoegd na 1 uur:
Duss, nu jullie allemaal te hebben aangehoord ben ik tot de conclusie gekomen dat het volgens jullie in de vergrotende en overtreffende trap quiet- more quiet- most quiet moet zijn. Maar ik hoor vaak genoeg in Engeland ed quieter. Is dit spreektaal of is het beide correct? ( hier ging de discussie met m'n docente destijds over trouwens?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Quiety is geen bestaand woord... Althans niet officiëel. Bedoel je quietness? Of misschien het bijwoord, quietly? http://www.thefreedictionary.com/quiety
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het woord quiety trouwens wel in lettergrepen verdeelt zijn het er drie... Qui-e-ty.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh! Slordig van me. 2x een l vergeten.
Ik bedoel natuurlijk quietly. Zelfstandig klopt dan ook niet...
Bedankt voor deze terechtstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan allebei, maar volgens http://www.thefreedictionary.com/quiet is het gewoon: qui·et (kwt)
adj. qui·et·er, qui·et·est Het merriam-webster BE Woordenboek zegt ook "quieter" hoewel van "quietest" niet wordt gesproken... Het qoord quietest wordt daar echter ook doorgeleid naar quiet. Overigens is mijn vorige post waarschijnlijk fout: "quiety" zou je onderverdelen als qui-et-y waarschijnlijk. (Maar wel nog steeds drie lettergrepen dus inderdaad.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha! Maar -er - est uitgangen bij vergt en overtr trap zijn toch gebruikelijk bij 1 lettergreep woorden? Big biggEr. Dumb dumbEr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, maar ook bij woorden van meer lettergrepen hoor... Lucky/Luckier/Luckiest bijvoorbeeld... Of clever/cleverer/cleverest. Zie voor een zeer duidelijk artikel hierover de volgende link die ik via Google vond: http://www.englisch-hilfen.de/en/grammar/adjektive_steig.htm

Het beste antwoord

Ongelooflijk... Er is zelfs een hele topdomain website voor precies deze vraag!

http://www.howmanysyllables.com/words/quiet.html

http://www.howmanysyllables.com/words/please.html

Quiet heeft er twee (Kwai, Et) en Please heeft er een (Plies).

Toegevoegd na 39 minuten:
Overigens heb ik zojuist nog in reacties op je vraag jouw twee toevoegingen beantwoord... Hoop dat je er wat mee kunt en/of aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na al je moeite in mij is het wel heel verleidelijk om jouw antwoord tot beste antwoord te verkiezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's heel vriendelijk, maar voel je niet verplicht hoor! Het is jouw vraag en doe wat je hart je ingeeft :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super dat je zo veel tijd in me hebt gestoken!

Andere antwoorden (5)

Quiet bestaat uit twee lettergrepen.

Qui-et Plea-se, I want to say some-thing!

It is ve-ry qui-et to-day on the stree-ts.

Ik hoop dat je het ziet.

Toegevoegd na 3 minuten:
The word Qui-et has two syl-la-bles. But the word quit has on-ly one.

Toegevoegd na 5 minuten:
stree-ts = street-s

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik twijfel alleen nog aan het woord please. Die ga ik nog even hier vragen op goeievraag ;).

Toegevoegd na 16 minuten:
Streets en please hebben trouwens beiden maar 1 lettergreep. Als je het snel spreekt hoor je ook maar een lettergreep.

Bij Qui-et hoor je de verandering. Anders spreek je het namelijk niet goed uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben de woorden 'please' en 'streets' niet 1 lettergreep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm. Dankjewel!
Als je op www.dictionary.com 'quiet' invult, zie je dat het twee lettergrepen heeft en dat het qui-et is.
Er staat daar een puntje tussen de 'qui' en de 'et'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
qui-et

Er is een duidelijke klankverandering tussen qui en et.
2 lettergrepen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee lettergrepen, namelijk qui-et

qui·et

[kwahy-it] Show IPA
adjective, -er, -est, verb
–adjective
1.
making no noise or sound, especially no disturbing sound: quiet neighbors.
2.
free, or comparatively free, from noise: a quiet street.
3.
silent: Be quiet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vorige antwoord was nie van mij. Me nichtje.↲2 lettergrepen dus. Zie ook in het engels dezelfde vraag.↲