Zie uitleg

Is het:
Nederland zijn twee mannen die een broodje kaas eten.

of

Nederland is twee mannen die een broodje kaas eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Nederland is.

het is namelijk enkelvoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn lijkt of klinkt mij wat beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En toch is het fout. Nederland is 1 land, enkelvoud dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen antwoord geven op vragen waar je TOTAAL geen verstand van hebt, baby!
Is is het officiele antwoord, maar.. officieel mag zijn ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is (figuurlijk) Twee mannen die zijn een broodje kaas aan het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zeker bent over hoe je iets schrijft is het altijd verstandig om de zin te veranderen. In dit geval kan je duidelijk maken wat je bedoelt door bijvoorbeeld te schrijven: Nederland wordt hier afgebeeld als twee mannen die een broodje kaas eten.
Amadea
13 jaar geleden
Is wan thet gaat niet over mannen als onderwerp ,aar als land en land is enkelvoud.
Das weer iets anders dan enkel fout want da`s dan weer goed.