Je moet soms lang op de drempel van de vragen staan, eer je je voet durft zetten op de trede van de antwoorden. Wat moet ik hier van begrijpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (4)

Je hebt kennis en ervaring nodig om antwoord te kunnen geven op vragen; je gaat (/durft) pas (te) antwoorden als je ergens iets vanaf weet. Deze kennis vergaar je door vragen te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een citaat van de Duutse dichter Rainer Maria Rilke en heeft waarschijnlijk betrekking op zijn eigen ervaringen.
Rainer Maria Rilke

Duits dichter1875-1926

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Moolkeesje. En jij hebt ook op de drempel gestaan! +
Je twijfelt dan lang of je over die drempel zult stappen en ten prooi wilt vallen aan reacties die je niet wilt horen. Daarom twijfel je als je niet helemaal zeker bent dat jouw antwoord goed zal vallen.
Als je tegen kritiek kan, dan blijf je niet op die drempel staan, dan gooi je je in het diepe. Heb je moeite met kritiek, maar wilt wel leren of weten of er meerderen zo denken zoals jij geantwoord hebt, dan blijf je nog even op die drempel staan alvorens je het waagt om jouw antwoord neer te zetten.
Dan heb je de eerste stap gezet om mee te denken en een antwoord neer te zetten dat, of waardevol is, of waardeloos is. De eerste stap is de moeilijkste, maar als je hem eenmaal genomen hebt kan het oh zo leuk zijn!
Je leert er in elk geval van....dus aan jou de keus!!(!^-^)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb in deze dus 'Goeie Vraag' als voorbeeld genomen.
Maar dit geldt natuurlijk voor vele dingen waarvoor een eerste stap gezet moet worden en nog twijfel heerst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb in deze dus 'Goeie Vraag' als voorbeeld genomen.
Maar dit geldt natuurlijk voor vele dingen waarvoor een eerste stap gezet moet worden en nog twijfel heerst.
amc
12 jaar geleden
Lang op de drempel van de vragen staan, kan ook betekenen een vraag goed analyseren voor je een antwoord geeft. Diegene - dat kan een ander zijn of jezelf - goed bevragen. Wat bedoel je precies met ....?
Wanneer komt dat voor? Wat is het verschil met andere situaties? Waarom stel je de vraag? Is het om kennis te vermeerderen of wil je ergens een oplossing voor.

Er worden wel brainstormsessie georganiseerd waarbij iemand een vraag inbrengt. En geen antwoorden gegeven mogen worden voordat de vraag goed is uitgediept.

Het komt nogal eens voor de de steller van de vraag zelf het antwoord al weet. En alleen nog niet weet dat ie het weet. Bij doorvragen op de vraag kan dat opeens helder worden.

Toegevoegd na 4 dagen:
De vragen die ik hierboven stel, zijn niet gericht aan de vraagsteller, maar om duidelijk te maken welke vragen gesteld kunnen worden aan iemand die een vraag opwerpt.