Hoe moet ik 'due to' en 'because of' foutloos gebruiken?

Due to means "caused by." It should be used only if it can be substituted with "caused by."
It does not mean the same as "because of."

Dus, waar moet ik nou 'due to' gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4K

Het beste antwoord

Deze antwoorden zijn wel mooi, maar ik ga nog even verder zoeken!

Incorrect: The game was postponed due to rain.

Correct: The game was postponed because of rain.

Correct: The game's postponement was due to rain.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je begruikt 'due to' als het gaat om het gevolg van iets.
Because kun je ook gebruiken voor een oorzaak/reden.

Je gebruikt 'due to' als je in het Nederlands 'als gevolg van/ vanwege kunt zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet zeggen dat ik in de regel toch vaak alleen because of of coz gebruik zowel voor omdat als vanwege. Due to gebruik je niet zo vaak. I can't come to work today because...(omdat/vanwege)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm zit toch wel degelijk een nuance in. Dat is lastig want wij Nederlanders hebben dit verschil niet zo. Wij kunnen zeggen. Ik kom vandaag niet, omdat ik ziek ben. Of Ik kom vandaag niet wegens ziekte. Maar Because gebruik je soms ook voor een reden. Zo ver ik kan beoordelen gebruik je due to vooral als een gevolg van iets, maar het hangt dan wel weer van de zin af hoe je het schrijft. Mooie vraag!
In het Amerikaans wordt "due" ook gebruikt als aangeving van tijd. Dus de verwachte/afgesproken tijd.

Ït's due to happen sooner or later
What Happens When You Pass Your Due Date?:
What Will Happen If You Don't File Your Past Due Return or Contact the IRS

Daarom raad ik je aan om "due to" te gebruiken als een (tijds)gevolg (van afspraak) en "because" als het "neutraal" wordt gebruikt. Dus als in de zin echt spraken is van OORZAAK en GEVOLG.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een is oorzaak en de ander gevolg. Als je de zin... "The bus was late due to a traffic jam that was caused by an accident" onthoudt, dan kun je het altijd juist toepassen.